Hvordan fremstilles de letteste sikkerhedssko og arbejdssko?

De fleste branchekendte ved, at HKSDK producerer de bedste sikkerhedssko og arbejdssko i branchen, men ved du, hvordan de formår at holde sig på toppen trods en hård konkurrence? Vi løfter sløret og ser nærmere på deres innovative teknologier i denne korte artikel.

HKSDK arbejder primært med 5 forskellige teknologier, som vi ser nærmere på i nedenstående.

Air Technology:

Første teknologi er den såkaldte Air Technology, som giver en blød og behagelig sål. Teknologien fungerer således, at der injiceres en stor mængde luftceller i sålene, når de produceres, hvilket resulterer i utrolig bløde såler. Det er dog ikke det hele, for fremstillingsmetoden bevirker også, at sålen er stødabsorberende i hele sålen, hvor der i mange andre producenters modeller kun er stødabsorbering i hælen.

Light Weight Technology:

Light Weight Technology er en teknologi, der bruges til at producere Air-sålen i sikkerhedsskoene. Teknologien kort fortalt: Der anvendes flydende Suprasec propolymer ved påsprøjtningen af Air-sålerne. Derudover bruges der også en aluminium tåkappe og en tech-fiber mellemsål i de fleste sikkerhedssko, hvilket reducerer vægten med 22 %. På den måde formår HKSDK altså at fremstille markedets letteste sikkerhedssko.

Energy sål:

Den såkaldte Energy sål bruges i samtlige træsko, der produceres af HKSDK. Sålen er meget blød og absorberer negativ energi med op til 50 % ved brug på hårde overflader. Endeligt tilpasser sålen sig foden, hvilket giver komfort og samtidig forebygger mod symptomer på træthed og ledskader.

Aqua-Cell Membran:

Aqua-Cell Membranen er den teknologi, der holder sikkerhedsskoene både vind- og vandtætte samt åndbare på en og samme tid.

aqua-cell-membran

Non-Metal:

Hvis man arbejder i lufthavne eller andre steder, hvor sikkerheden er i top, så er det nødvendigt med sikkerhedssko uden metal i. Derfor er flere af HKSDKs sikkerhedssko og vinterstøvler fremstillet med en tåkappe bestående af TPA-plast, der giver samme beskyttelse som metal.

About the Author